Pepenele galben se cultivă de 4000 de ani în India.

Este considerat un adevărat izvor de sănătate, fiind un fruct sățios cu nenumărate substanțe nutritive.

În plus, este sărac în calorii și în grăsimi, putând înlocui cu succes micul dejun sau un desert.

Este o sursă bogată de vitamine, precum A, C, E, B3, B5, B9, K și minerale, magneziu, potasiu, betacaroten, lipide și fosfor.

Cum recunoaștem pepenele galben copt?

Cu cât pepenele este mai greu, cu atât gradul de coacere este mai ridicat.

Pepenele galben se recoltează atunci când coaja este galbenă și fructul cedează ușor la presiunea degetelor.

De obicei, se recoltează între lunile iunie-august, depinzând de soi.

Recunoaștem pepenele copt după mirosul specific și după coaja deschisă la culoare.

Care sunt beneficiile pentru sănătate?

Datorită conținutului de betacaroten, pepenele este recomandat în caz de boli inflamatoare și boli care au ca simptom febra.

De asemenea, este un remediu excelent și în caz de boli inflamatorii intestinale și este recomandat și în caz de menstruație abundentă sau neregulată.

În plus de asta, stimulează funcția renală și un adjuvant în caz de gută, reumatism și calculi biliari.

Ajută buna funcționare a sistemului imunitar, curăță și elimină depunerile din tot organismul, inclusiv din glezne și încheieturi.

Datorită conținutului ridicat de carbohidrați, poate fi inclus și în mesele principale, însă persoanele cu diabet trebuie să consume pepenele doar în cantități mici.

Datorită conținutului de 90% de apă, este folosit și ca un diuretic excelent, cu un efect puternic antioxidant.

Contribuie și la buna funcționare a glandei tiroide, diminuează stresul, calmează și hidratează pielea.

Pepenele galben se păstrează foarte bine timp de 3-5 zile la o temperatură între 7-10 grade Celsius.

În cazul în care păstrăm pepenele în frigider, trebuie să fim atenți: alte alimente pot lua mirosul suculent specific.

Se poate consuma ca atare, sau se poate adăuga în deserturi, salate, diverse mâncăruri sau sucuri.