in

Dr. Mihaela Bilic ne dezvăluie 7 trucuri care ne ajută să scăpăm de burtă: „La cină cel mai bine…”

Pentru a scăpa de burtă trebuie să avem trei mese principale pe zi, să renunțăm la zahăr, alcool și alimentele preparate în stil tradițional, dar și să nu mai mâncăm carbohidrați după ora 6 seara.

Dieta joacă un rol important în topirea grăsimii acumulate în jurul abdomenului. Nutriționiștii afirmă că pentru a scăpa de burtă nu trebuie să ținem o cură de slăbire drastică. „Se impune puțină ordine alimentară în ritmul meselor, în ceea ce privește cantitatea de mâncare pe care o punem în farfurie, dar și asupra felului în care este preparată”, spune dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist și autoarea cărții „Sănătatea are gust”. Aceasta a realizat o listă de reguli dietetice pe care ar trebui să le respectăm dacă dorim să scăpăm de inestetica burtă.

Obișnuiți-vă să aveți zilnic 3 mese principale

Această regulă nu doar că vă va ajuta să scăpați de burta inestetică, ci vă va ajuta și să slăbiți câteva kilograme.

„Efortul de digestie a alimentelor și mâncatul lor la interval de 4-5 ore ajută metabolismul să ardă mai multe calorii decât atunci când există o singură masă și aceea seara”, spune medicul nutriționist. Potrivit acesteia, o zi în care ați „sărit” o masă este o zi în care nu ați slăbit, iar caloriile venite după sunt asimilate mai repede și transportate instantaneu în grăsime de depozit.

Eliminați din meniul zilnic preparatele „grele”

La această categorie intră preparatele gătite în mod tradițional, cele care au multă grăsime și conțin carne tocată. Printre aceste preparate se numără salata de boeuf, sarmale, șnițel, chiftele, sosuri cu smântână.

„Atunci când vreți să scăpați de stratul adipos din jurul burții, trebuie să optați pentru variante dietetice: grătar sau cuptor, carne slabă, sos tomat, condimente și ierburi aromatice”, recomandă dr. Bilic.

Evitați alimentele cu densitate calorică mare

Produsele care au calorii multe concentrate într-un volum mic, așa cum este cazul mezelurilor, al cașcavalului, margarina, dulciurile și fast-foodul, trebuie înlocuite cu produse care au densitate calorică mică și volum mare. La acest capitol intră carnea slabă, peștele, laptele, iaurtul, fructele și legumele.

Redimensionați porțiile și numărul de feluri de mâncare servite la o singură masă

„Pentru că suntem tot mai sedentari, trebuie să renunțăm la succesiunea clasică: aperitiv, ciorbă, fel principal și desert. Două feluri de mâncare sunt suficiente, iar ciorba trebuie să fie unul dintre ele. Aceasta va umple stomacul fără un aport mare de calorii și va asigura senzația de sațietate pentru o perioadă lungă de timp”, a mai spus medicul nutriționist. Medicul spune că pentru a scăpa de burtă trebuie să reducem cu 30% cantitatea de alimente din farfurie.

Renunțați complet la zahăr

Zahărul conține foarte multe calorii goale, fără un aport de nutrienți. „Din cauza vitezei cu care se absoarbe în sânge, determină o secreție crescută de insulină, hormon care stochează suplimentar grăsimea la nivelul abdomenului”, a explicat Mihaela Bilic. Persoanele care nu pot renunța la desert pot opta pentru o salată de fructe.

Eliminați alcoolul

Berea este și ea pe lista alimentelor interzise atunci când vrem să scăpăm de burtă.

„Majoritatea băutorilor de alcool au un surplus ponderal provenit atât din caloriile proprii alcoolului – acesta conține 7 calorii pe gram –, cât și din aportul generos de alimente grase și sărate care merg bine cu alcoolul”, spune nutriționista.

Băuturile alcoolice au capacitatea de a reduce arderea grăsimilor de depozit și favorizează transformarea caloriilor alimentare în țesut adipos.

Nu mâncați carbohidrați după ora 6 seara

Pâinea, pastele, orezul, fructele, cartofii și mămăliga nu au ce căuta în meniul cinei. Explicația? După această oră organismul își încetinește metabolismul și nu mai poate consuma glucidele, acestea transformându-se automat în grăsime.

Astfel, la ultima masă a zilei este indicat să mâncăm carne de orice fel, inclusiv pește, și cât mai multe legume. Carbohidrații pot fi incluși în meniu la micul dejun și la masa de prânz.

loading...

Iată cum poți scăpa de infecțiile zonei intime cu doar 2 ingrediente din bucătărie

Rădăcina care reduce glicemia, absorbția colesterolului rău și protejează ficatul de toxine