in

24 de sfaturi esențiale pentru o slăbire sănătoasă

Pierderea în greutate este un proces dificil. Pierderea în greutate și apoi păstrarea noii greutăți este și mai dificilă, însă, nu trebuie să-ți pierzi speranța. O mulțime de studii arată că slăbirea, cu efecte de durată, nu este un mit.

Încearcă să adopți aceste 24 de sfaturi esențiale, care fac referire atât la alimentație, sport, stil de viață sănătos, cât și la unul dintre cele mai importante aspecte pe care trebuie să-l iei în considerare atunci când vrei să faci o schimbare, și anume, moralul, iar rezultatele nu vor întârzia să apară!

  1. Pune accentul pe calitatea alimentelor consumate și, abia după, începe să numeri caloriile. Până nu ajungi la 80 – 90% alimente neprocesate în planul tău alimentar, redusul caloriilor este contraindicat.
  2. Încearcă să mănânci legume la fiecare masă.
  3. Alege un număr de mese care se potrivește în programul tău zilnic. Dacă ai timp, mănâncă de 5 ori, dacă nu, doar de 3 ori. Nu este nici o problemă.
  4. Ai grijă la mărimea porțiilor. Aici cele mai multe persoane își compromit rezultatele.
  5. Mănâncă zilnic carne, lactate, ouă, fructe, legume, nuci și semințe.
  6. Permite-ți să mănânci și alimentele preferate. Trebuie doar să ai grijă la cantități!
  7. Apa ar trebui sa reprezinte 90% din lichidele pe care le bei zilnic. Renunță la sucurile carbogazoase.
  8. Descoperă relația ta cu mâncarea. Găsește o cale prin care să scapi de mâncatul emoțional. Mâncarea te ajută să trăiești, nu reprezintă un bandaj emoțional.
  9. Alege-ți exercițiile fizice pe care îți face plăcere să le faci. Ai grijă să nu cazi în capcana de a te forța să faci exerciții care nu îți plac, pentru că, în final, nu vei reuși decât să te demotivezi și să mergi din ce în ce mai rar la sală sau chiar să renunți complet.
  10. Antrenează-te la intensitatea potrivită. Dacă nu ai respirația îngreunată sau nu simți că ieși din sfera ta de confort, atunci, cel mai probabil, nu te antrenezi suficient de intens.
  11. Găsește o cale prin care să îngreunezi exercițiile pe care le faci. Creșterea în masă musculară face procesul de slăbire de 10 ori mai ușor.
  12. Folosește exerciții complexe în programul tău de antrenament. Cu cât folosești mai mulți mușchi, cu atât vei consuma mai multe calorii.
  13. Adu-ți aminte că scăderea în greutate este un efect secundar al unui stil de viață sănătos. Traiește și mănâncă sănătos, iar restul vine de la sine!
  14. Fă schimbări mici în viața ta. Alege 1 – 2 obiceiuri sănătoase pe care ai vrea sa le adopți în fiecare săptămână și urmează această strategie până când îți construiești un stil de viață sănătos.
  15. Nu uita să dormi 7 – 8 ore pe noapte pentru a te reface. Calitatea și durata somnului influențează abilitatea organismului de a arde grăsimi. Un alt beneficiu al somnului odihnitor este că organismul uman consumă calorii pe toată durata acestuia.
  16. Nu te demoraliza din cauza procesului lung și anevoios. Pe măsură ce timpul va trece, vei ajunge să asimilezi efortul depus ca pe un stil de viață ce îți va aduce numai beneficii. Încearcă să vezi imaginea de ansamblu!
  17. Planifică să pierzi între 0,5 – 1 kg pe săptămână. Cu cât numărul este mai mic, cu atât ai mai multe șanse de reușită pe termen lung.
  18. Nu te stresa dacă iei în greutate la începutul programului de slăbire. Retenția de apa intracelulară poate arăta mai multe kilograme pe cântar, când tu, de fapt, pierzi grăsime.
  19. Nu te concentra pe scăderea în greutate. Cumpără-ți un cântar mai performant care măsoară raportul de masă musculară și grăsime.
  20. Ai răbdare! Te vei întâlni cu perioade în care greutatea ta va stagna pentru săptămâni întregi. Găsește-ți alinarea în faptul că organismul tău se schimbă permanent, chiar dacă tu nu observi.
  21. Înconjoară-te de oameni cu aceleași obiective ca și tine sau oameni care te susțin. Blochează comentariile răutăcioase sau criticile.
  22. Nu te compara pe tine cu alte persoane care au pierdut un număr mare de kilograme într-un timp foarte scurt. Călătoria aceasta este una personală. Încearcă să dai tot ce poți și nimic mai mult.
  23. Nu îți fie teamă că o să dai greș. Toți o facem din când în când. Folosește-te de aceste greșeli pentru a învăța și a merge mai departe.
  24. Nu în ultimul rând, zâmbește! Poți pierde în greutate foarte ușor. Singurul lucru care te ține pe loc sunt gândurile tale. Schimbă-ți mentalitatea și poți schimba orice!

loading...

Băutura naturală care te ajută să-ți întărești sistemul imunitar

Sfaturi practice: cum să îți calculezi ușor porțiile de mâncare pentru a slăbi eficient