Este utilizată foarte des în bucătărie și are importante calități curative. Scorțișoara se evidențiază prin conținutul ridicat de fibre, calciu și fier.

Principalele beneficii ale scorțișoarei asupra organismului:
Reglarea nivelului de zahăr din sânge
Reduce discomfortul abdominal și contribuie la o digestie normală
Reduce riscul de dezvoltare a celulelor canceroase
Are efecte anticoagulant și susține circulația sângelui
Efect calmant asupra articulațiilor și mușchilor
Îmbunătățește memoria și funcțiile cognitive
Previne afecțiunile cardiovasculare
Previne infecțiile cu viruși și bacterii
Conferă energie și vitalitate
Luptă contra grețurilor și vărsăturilor

Scorțișoara a fost utilizată încă din cele mai vechi timpuri, datorită numeroaselor beneficii medicinale. Este realizată prin tăierea tulpinii arborelui de scorțișoară. Este extras miezul, iar după ce se usucă se formează renumitele batoane de scorțișoare, utilizate destul de des în bucătărie. Acestea pot fi măcinate pentru a se obține scorțișoara sub formă de pudră.

Mirosul distinctiv este dat de partea uleioasă, care e bogată într-un compus denumit cinamaldehidă. Acest compus este responsabil de majoritatea proprietăților nutritive ale scorțișoarei, mai ales asupra metabolismului.

Totodată, scorțioara este o sursă nemaipomenită de antioxidanți, care lupta contra acțiunii nocive a radicalilor liberi. Scorțișoara conține mai ales polifenoli, antioxidanți puternici. Aceștia au un rol important în prevenirea și combaterea inflamației în organism.

Scorțișoara se află în legătură cu un risc scăzut de boli de inimă, principala cauză din lume a deceselor premature. În cazul persoanelor cu diabet de tip II, 1 g de scorțișoară pe zi poate avea efecte benefice asupra sângelui. Reduce nivelul total de colesterol și al trigliceridelor. În studiile de laborator s-a putut observa cum scorțișoara reduce din nivelul tensiunii arteriale.

Scorțișoara mai este cunoscută pentru echilibrarea nivelului de zahăr din sânge. Se pare că poate contribui la reducerea nivelului de glucoză care intră în sânge după fiecare masă. Acest lucru este realizat cu ajutorul numeroaselor enzime digestive, care încetinesc descompunerea carbohidraților din tractul digestiv.

Cum poți utiliza scorțișoara:
Dimineața se adaugă 1 linguriță de scorțișoară în cafea, suc sau ceai. Prin acest obicei vei vedea cum întreaga stare de sănătate a organismului se va îmbunătăți considerabil.

Notă: Nu este recomandată femeilor însărcinate și celor care alăptează. A nu se consuma de copii mai mici de 6 ani.