Se estimează că peste 12% din populația lumii dezvoltă probleme cu tiroida într-o anumită perioadă a vieții, de multe ori fără a fi diagnosticate. Această situație este numită epidemică, cu înregistrare de două ori mai mult a cazurilor de cancer la tiroidă în ultimii 40 de ani. De altfel, o problemă gravă din moment ce această glandă este principala componentă a sistemului imunitar. Dacă nu funcționează corect, organismul devine vulnerabil la o serie de afecțiuni.

Tiroida este responsabilă cu producția de hormoni care reglează metabolismul, bătăile inimii, controlul mușchilor și dezvoltarea creierului. Probleme tipice cu tiroida sunt hipotiroidismul și hipertiroidismul.
Atunci când tiroida nu produce suficienți hormoni, metabolismul încetinește și de aici rezultă îngrășarea rapidă, oboseala, creșterea tensiunii arteriale și a nivelului de colesterol, depresia.
De asemenea, producerea de prea mulți hormoni se resimte prin pierderi de greutate necontrolate, bătăi accelerate ale inimii, insomnii și anxietate.

O tiroidă sănătoasă este esențială pentru lupta cu diferite toxine la care suntem expuși zilnic.
Cauze potențiale al disfuncțiilor tiroidei:
Fluor
Istoricul familial
Deficiența de iod
Pesticidele
Radiațiile
Consumul prea mare de soia
Fumatul
Stresul cronic
Apa contaminată
Xenoestrogenii din mâncare și produsele de îngrijire personală

Alimente care susțin sănătatea tiroidei:
Nuci braziliene
Semințe de floarea soarelui
Pește – somon, sardine
Fructe de mare – scoici, stridii, creveți
Carne de pasăre – pui, curcan
Ouă
Carne de vită, porc, oaie
Ciuperci
Cereale integrale
Legume – anghinare, rucola, sparanghel, avocado, păstăi de fasole, sfecla verde, broccoli, varza de Bruxelles, varză, conopidă, ţelină, arpagic, kale, castravete

Pentru sănătatea tiroidei, evită aceste alimente:
Lactate
Zahăr și îndulcitori
Soia
Cereale
Fasole și legume
Bere

De asemenea sunt de evitat:
Dietele cu restricție de calorii
Diete slabe în grăsimi
Diete slabe în carbohidrați