În timp ce expunerea repetată la soare joacă un rol important în formarea ridurilor, zahărul este acela care te face să îmbătrânești mai repede atât la interior, cât și la exterior.

Un proces denumit glicare – atunci când zahărul se prinde de proteine, creează o moleculă nouă distructivă pentru corp – este responsabil pentru o serie de semnale ale pielii îmbătrânite.

Acestea includ:
Reducerea elasticității
Îngroșarea pielii
Textura lucioasă
Vene subțiri vizibile în jurul nasului, obrajilor și bărbiei
Pete ale îmbătrânirii
Riduri

Atunci când ai o dietă plină de zahăr, glicarea are loc foarte des, de aici și apariția de timpuriu a semnelor îmbătrânirii.

Ridurile nu sunt doar un semn al pielii îmbătrânite
Dacă vei consuma des produse bogate în zahăr, vei induce o stare de stres la nivelul organismului. Acest proces de glicare este un stres fizic, eliberând radicali liberi și producând inflamație la nivelul organismului. Glicarea întărește vasele de sânge, cu un efect similar și asupra țesuturilor.
Prea mult zahăr poate:
Deteriora organe precum ficatul
Genera radicali liberi și inflamații la nivelul corpului
Cauza rupturi la nivelul legăturilor de ADN

Chiar dacă zaharul din fructe este natural și neprocesat, nu înseamnă că este și sigur.
Zaharul din fructe, cunoscut sub denumirea de fructoză poate fi regăsit într-o serie de plante.
Fructele cu cel mai mare nivel de fructoză:
Agave
Miere
Sirop de arțar
Sfecla de zahăr
Porumb
Sirop de porumb

Fructoza este de 8 ori mai predispusă la glicare, decât glucoza. Acesta este un tip de zahăr pe care organismul îl utilizează pentru energie. Este zahărul de bază din alimentele bogate în amidon.

Fructele cu un conținut redus de fructoză sunt cele mai acre precum:
Lămâie
Lime
Fructe de pădure
Sucul neîndulcit de rodie, merișoare și coacăze negre

Este indicat ca fructele să fie consumate ca atare pe stomacul gol, din moment ce pot fermenta ușor în intestinul subțire. Sucul neîndulcit de rodie este un adaos excepționale la dieta zilnică. Cercetările au arătat că acest suc conține un compus care stopează formarea ridurilor.

Dacă ai poftă de alimente dulci, lichidul de stevia este cel care îți conferă același gust delicios de dulce, fără a ridica nivelul zahărului din sânge. Spre deosebire de alți îndulcitori naturali, stevia nu conține fructoză, cu efect de reducere a riscului de glicare.