Deficiențele nutriționale pot cauza diferite probleme de sănătate și aparent, devenind conștienți de importanța lor numai atunci când avem parte de probleme. Magneziu este extrem de important pentru organism, susținând viața și funcțiile tuturor organelor, fiind mineralul care prezintă cele mai dese cazuri de deficiență.

Ajută la producerea de enzime și energie, reglând nivelul celorlalți nutrienți necesari pentru organism. Un aport suficient de magneziu afectează sănătatea oaselor și a dinților.

Deficiența acestui mineral duce la:
Greață
Hiperventilație
Slăbiciune a mușchilor și spasme
Bătăi iregulate ale inimii
Dificultăți de adormire
Senzații de anxietate, iritabilitate și confuzie

Un aport considerabil de magneziu poate diminua sau trata aceste afecțiuni:

Diabet – studiile clinice au arătat că un aport suficient de magneziu reduce din riscul de dezvoltare al diabetului de tip II. De asemenea, suplimentele cu magneziu reglează nivelurile de zahăr din sânge și stimulează sensibilitatea la insulină.

Hipertensiunea arterială – tensiunea arterială este cu succes stabilizată cu ajutorul magneziului, calciului și potasiului. Așadar, este de dorit un consum regulat de produse lactae cu un conținut redus de grăsime.

Depresie – deficiența de magneziu poate reduce serios din nivelul de serotonină, denumit și hormonul fericirii. Studiile arată că magneziu este eficient ca antidepresiv în diferite tratamente.

Astm – un studiu care a implicat copii cu vârstele între 11-19 ani și adulți au arătat că un consum neadecvat de magneziu este strâns legat de astm. Magneziu, dacă este inhalat sau administrat intravenos, poate reduce din atacurile de astm, atât în cazul copiilor cât și al adulților.

Osteroporoza – magneziu este esențial pentru oase sănătaose, alături de vitamina D și calciu. Un consum adecvat de magneziu, combinat cu exerciții și o dietă echilibrată pot reduce din riscul acestei boli.

Fibromialgia – a fost demonstrat științific că o combinație de magneziu și acid malic administrat timp de 2 luni poate calma durerea și sensibilitate în urma fibromialgiei.

Boli de inimă – magneziul este esențial pentru funcționarea normală a inimii, reducând din riscul de dezvoltare al bolilor coronariene de inimă și bătăi iregulate ale inimii.

Cele mai bune surse vegetale de magneziu:
Menta – această plantă cu o aromă deosebită conține niveluri ridicat de magneziu.

Mărar – acest tip de ierburi poate fi adăugat la cartofi, ouă, pește și fasole verde, dar și alături de iaurt și castravete.

Cimbru – acesta are o aromă și un miros extrem de puternice, fiind bogat în vitamina C, fier, fibre și magneziu.

Coriandru – această plantă antică este un adaos sănătos la supe, salate și fripturi. Este eficient în eliminarea metalelor grele din organism, fiind o sursă bogată de vitamina C, K, A și magneziu.

Busuioc – este o plantă versatilă cu o aromă deosebită, abundentă în magneziu și alți nutrienți.