in

Ce se întâmplă dacă mănânci zilnic doar 100 g de sfeclă roșie? Vezi toate beneficiile

Iată ce se întâmplă dacă mânănci 100 g de sfeclă roșie în fiecare zi! Profită din plin de beneficiile extraordinare ale acestei legume vindecătoare!
Iată ce se întâmplă dacă mânănci 100 g de sfeclă roșie în fiecare zi! Profită din plin de beneficiile extraordinare ale acestei legume vindecătoare!

Cât de des obișnuiești să consumi sfeclă roșie? Ce se întâmplă dacă mănânci zilnic doar 100 g de sfeclă roșie? În cazul în care nu o faci, după ce vei citi articolul de astăzi cu siguranță vei începe imediat să adaugi în meniul zilnic și sfecla roșie.

Sfecla roșie este utilizată în diferite tratamente naturale în numeroase zone din India și nu numai.

11 motive pentru care este bine să consumi zilnic sfeclă roșie

1. Scade nivelul tensiunii arteriale

Sfecla roșie este o sursă extraordinară de nitrați, care ajută la menținerea arterelor sănătoase și la scăderea pulsului. Specialiștii au observat că aproximativ 500 g de sfeclă roșie consumată pe zi scade nivelul tensiunii arteriale în mai puțin de 6 ore.

2. Reduce nivelul colesterolului și previne formarea depozitelor de grăsime

Sfecla roșie conține fibre solubile, flavonoide și betacianină. Aceasta din urmă este un ingredient care îi conferă sfeclei acea culoarea roșie intensă, fiind benefică pentru regenerarea celulelor. Acest fapt asigură sănătatea inimii și previne formarea bolilor cardiovasculare.

3. Ideală pentru femeile însărcinate și făt

Sfecla roșie este și o sursă bogată de acid folic. Acesta este crucial pentru femeile însărcinate, protejând fătul de dezvoltarea anumitor malformații congenitale.

4. Combate osteoporoza

Sfecla roșie este bogată în dioxid de siliciu mineral, o parte esențială pentru utilizarea corectă de către organism a calciului. Un pahar de suc de sfeclă roșie pe zi este ideal pentru menținerea oaselor sănătoase și puternice, cu o absorbție mai bună a calciului.

5. Menține diabetul sub control

Sfecla roșie este cunoscută pentru faptul că elimină zaharurile treptat din sânge, ajutând la ținerea sub control a nivelului glicemiei. De asemenea, este o legumă slabă în calorii, ideală pentru diabetici.

6. Tratează anemia

Sfecla roșie conține o cantitate considerabilă de fier, care contribuie la transportul oxigenului în sânge către diferite părți ale corpului.

7. Ajută la diminuarea oboselii

Datorită conținutului de nitrați, oferă un plus energie organismului prin îmbunătățirea transportului de oxigen în corp.

8. Îmbunătățește sănătatea sexuală

Sfecla roșie mai este denumită și Viagra naturală, fiind utilizată încă din cele mai vechi timpuri pentru menținerea potenței. Dilată venele și pompează sângele spre organele genitale mult mai rapid.

9. Protejează organismul de cancer

Betacianina din sfecla roșie are o capacitata vitală de inhibare a dezvoltării tumorilor și a cancerului la sân și prostată.

10. Combate constipația

Datorită cantității mari de fibre solubile, sfecla roșie acționează asemenea unui laxativ. Curăță foarte bine colonul și elimină toxinele de la nivelul stomacului.

11. Îmbunătățește activitatea creierului

Un studiu realizat recent la Universitatea din Exeter, Regatul Unit, a demonstrat că sucul de sfeclă roșie contribuie la accelerarea activității creierului cu 16 procente, contribuind la prevenirea demenței.

Informații nutriționale

100 g = 43 calorii

  • Grăsimi: 0 g (0%)
  • Colesterol: 0 g
  • Sare: 106 mg (4%)
  • Carbohidrați: 13 g (4%)
  • Fibre: 4 g (15%)
  • Zaharuri: 9 g
  • Proteine: 2 g

Vitamine și minerale

100 de grame de sfeclă roșie conțin:

  • Vitamina C: 4,9 mg (8%)
  • Acid folic: 109 mg (27%)
  • Fier: 0,8 mg (4%)
  • Magneziu: 23 mg (6%)
  • Fosfor: 40 mg (4%)
  • Potasiu: 325 mg (9%)
  • Mangan: 0,3 mg (16%)
loading...

Ceaiul care vă ajută în caz de scleroză multiplă, artrită reumatoidă, fibromialgie și tiroidită Hashimoto

Lidia Fecioru, leacul zilei: „Se ia o lingură de orez, se pune într-un pahar cu apă 12 ore”