Alimentele procesate și cele de tip fast-food schimbă nivelul pH-ului din organism. Ca o consecință apar disfuncții ale sistemului imunitar, care duc în cele din urmă la boli precum cancer, obezitate și afecțiuni cardiovasculare.

În mod normal, organismul trebuie să fie alcalin, un echilibru perfect pentru funcționarea organelor și a sistemelor. Iată câteva dintre alimentele naturale care contribuie la menținerea mediului alcalin în organism:

Spanac
Spanacul poate elimina radicalii liberi, îmbunătăți memoria și menține sănătatea inimii, printr-un conținut ridicat de antioxidanți. Mai mult decât atât stimulează pozitiv activitatea de la nivelul sistemului nervos.
Este un aliment slab în colesterol, cu vitamine precum A, C, K, B6 și conține magneziu, potasiu, calciu, fier, zinc și niacină.

Lămâi
Sucul de lămâie poate reduce din riscul de accident vascular cerebral și poate trata pietrele la rinichi. Un alt aspect pozitiv al consumul de lămâi este puterea de prevenire a constipației și a hipertensiunii arteriale.
Conține de asemenea vitamine, E, A, C, B6 și multe minerale importante precum zinc, calciu, potasiu, cupru și riboflavina.

Quinoa
Poate contribuie la controlul nivelului de colesterol și a nivelului de zahăr din sânge. Este un aliment bogat în proteine, iar în comparație cu multe cereale conține dublul cantității de fibre.
Mai mult decât atât, quinoa este bogat în mangan, magneziu, riboflavină, lisină și fier.

Hrișca
Hrișca este un aliment esențial care îmbunătățește sănătatea inimii, previne diabetul și crește nivelul de energie.

Ulei de măsline
Uleiul de măsline reglează nivelul zahărului din sânge și reduce din riscul de boli de inimă. Este bogat în vitamina E, acizi grași mononesaturați și antioxidanți. Este indispensabil unei diete sănătoasă.

Pepenele
Pepenele contribuie la eliminarea toxinelor din corp și menține hidratarea optimă a acestuia. Ceea ce îl face un aliment alcalin de top este valoare pH-ului de 8,5.

Banane
Dacă vrei să slăbești, atunci este bine să adaugi banane la dieta zilnică. Acest fruct echilibrează nivelul zahărului din sânge, protejând sănătatea inimii și digestia.
În plus este bogat în nutrienți precum potasiu, mangan, vitamine B și magneziu.

Semințe de in
Aceste semințe menține sănătatea inimii, ajută la controlul bufeurilor din timpul menopauzei și reduc inflamațiile. Sunt bogate în fibre, antioxidanțiși vitamina E. Înainte de a fi consumat trebuie să fie foarte bine măcinate, după care se pot adăuga la diferite preparate.

Conopida
Conopida prezintă importante proprietăți antiinflamatorii, numai o porție oferind 77% din doza zilnică recomandată de vitamina C. În plus, conopida este bogată în riboflavină, potasiu, magneziu, vitamina K, tiamină și mangan.