Studiile sunt de acord cu această idee. Fitochimicalele din fructele de pădure sunt extrem de benefice, mai ales în lupta contra kilogramelor în plus. În timp antocianinele, o clasă de substanțe chimice care conferă fructelor de pădure pigmentul vibrant, se găsesc în compoziția multor legume și fructe, dar într-o concentrație mai mare în fructele de pădure. Astfel acestea devin o importantă sursă de antioxidanți.

Beneficiile terapeutice ale antocianinelor
Sunt bogate în antioxidanți, care protejează organismul de deteriorarea produsă de radicalii liberi.
Protejează și mențin ADN-ul
Protejează contra inflamațiilor
Sunt benefice pentru inimă și pentru sănătatea sistemului circulator
Luptă contra cancerului
Pot preveni efectele negative ale îmbătrânirii asupra creierului

Alimentele care conțin cea mai mare cantitate de antocianine:
Coacăze
Merișor
Afin
Zmeură
Mure
Cireșe
Acai
Varza roșie

După cum poți bine vedea, fructele de pădure conțin cea mai mare cantitate de antocianine. Este de specificat faptul că acestea sunt sensibile la temperatură, pH, lumină și oxigen. De aceea, se recomandă consumul ca atare al acestora, pentru a nu distruge prin fierbere antocianinele.

Afinele și pierderea în greutate
Afinele sunt originare din Europa de Nord și Centrală, fiind una dintre cele mai bogate surse naturale de antocianine. Afinele pot rezolva o serie de probleme de sănătate, cum este și sindromul metabolic.
Sindromul metabolic expune organismul la un risc ridicat de boli de inimă și diabet de tip II. Simptomele sindromului metabolic pot fi:
Obezitate
Hipertensiune arterială
Nivel ridicat al zahărului din sânge
Inflamație

Insulina joacă un rol major în reglarea nivelului de zahăr din sânge și a depozitelor de grăsime. Cercetătorii au descoperit că antocianinelel din afine blochează expresia genelor care sunt stimulate de un nivel mare la glucozie. Aceste gene încurajează luarea în greutate.

Dacă vrei să savurezi afine și alte fructe de pădure în mod regulat este bine să respecți anumite sfaturi:
Cel mai bun moment este dimineața, pe stomacul gol.
Consumate numai în cantități mici
Cu o sursă de proteine alături – avocado, nuci și kefir din lapte.