Cercetările recente au arătat că stresul oxidativ este cel face face ca ficatul să favorizeze luarea în greutate și să împiedice, în consecință slăbirea naturală.
Stresul oxidativ este un tip de stres biochimic care are loc la un nivel profund, deteriorând celulele și ADN, cu efect de îmbătrânire al organismului.

Stresul oxidativ provine de la:
Radicalii liberi
Toxinele din mediul înconjurător
Dezvoltarea Candidei
Biproduse ale inflamației

În ficat, stresul oxidativ inhibă o enzimă extrem de importantă. Fără această enzimă, ficatul devine rezistent la insulină – prodice mult prea multă glucoză și dezvoltă grăsime în jur.
Potrivit profesorului Tiganis, prea mult stres oxidativ la nivelul ficatului favorizează dezvoltarea obezității și a diabetului de tip II.
80% dintre persoanele diagnosticate cu diabet de tip II sunt obeze
75% dintre persoanele care se luptă cu obezitatea au probleme cu grăsimea din jurul ficatului

Antioxidanții acționează în așa fel încât să contracareze aceste deteriorări.
Antioxidanții sunt molecule care luptă contra radicalilor liberi și protejează organismul de stresul oxidativ. Vei găsi antioxidanți în fructe de culoare deschis, legume crucifere și ierburi precum wasabi.

Cum începi: detoxifică, redă echilibrul intestinal și pierde în greutate
Slăbitul nu este numai despre contorizarea caloriilor sau evitarea anumitor alimente.
Pierderea în greutate mai depinde și se alți factori, precum:
Un ficat care funcționează normal
O floră intestinală echilibrată
Echilibru hormonal

Putem ajuta corpul să atingă echilibrul hormonal prin minimizarea expunerii la stresul oxidativ. Sănătatea ficatului depinde de cea a stomacului și intestinelor. Așadar, consumul de alimente bogate în probiotice sau astfel de suplimente este important pentru menținerea echilibrului florei intestinale și mai departe a ficatului, care poate filtra normal toxinele și elimina tot ceea ce se poate depune sub formă de grăsime în corp.