Atunci când vine vorba de zahăr există o serie de teorii și credințe, mai mult sau mai puțin adevărate. De fapt, din cauza faptului că zahărul este un ingredient comun pentru o varietate mare de produse, este destul de greu de crezut că poate fi extrem de nociv.

Chiar dacă cercetările arată că un consum regulat de zahăr poate să afecteze serios sănătatea, alegem în continuare produse rafinate și bogate în zahăr, fără să ne gândim la consecințe.

Iată câteva dintre cele mai populare mituri despre zahăr

Zahărul nu îngrașă
Obezitatea. Nu mai este despre calorii. Sau grăsimi. Sau zahăr. Sau chiar genetică. Ultimele cercetări asupra acestui fapt au descoperit un aspect esențial al cauzei interne a obezității – dezechilibrul de la nivelul tractului gastrointestinal.

În țările puternic industrializate, cum este SUA, obezitatea este în continuă creștere. Este asociată cu boli de inimă, diabet de tip II, infarct și chiar unele forme de cancer.

Schimbările în ecosistemul intern pot să stimuleze luarea în greutate. Studiile arată că obezitatea este asociată cu:
Bacterii intestinale care sunt capabile să recolteze mai multă energie din mâncare
Mai puțină varietate de bacterii benefice
Schimbări în sistemul imunitar, parte a țesuturilor pereților stomacului

Cercetările arată că o dietă bogată în zahăr schimbă ecosistemul intern al stomacului. Zahărul hrănește bacteriile nocive și ajută la dezvoltarea infecțiilor intestinale. Acest lucru înseamnă că zahărul favorizează apariția inflamațiilor în organism.

Zahărul nu cauzează carii
Alimentele bogate în zahăr au tendința de a înlocui alimentele nutritive care mențin sănătatea întregului organism și implicit a cavității bucale. Aceste produse bogate în nutrienți conțin vitamine solubile în grăsimi, precum A, D și K, dar și minerale importante.
Conform numeroaselor studii probleme dentare sunt strâns legate de o dietă precară și nesănătoasă.

Zahărul nu provoacă dependență
Crezi că zahărul nu poate provoca dependență? Cercetările arată că zahărul poate fi la fel de dependent ca morfina, nicotina și cocaina.
În 2007, în urma unei cercetări elaborate s-a ajuns la concluzia că zahărul poate provoca o dependență mai mare decât cocaina. Se pare că senzația de recompensă de la nivelul creierului este mult mai intensă după consumul de zahăr, decât de cocaină.

Metode de combatere a dependenței de zahăr:
Includerea mai des a alimentelor fermentate care reduc din pofta de dulce.
Utilizarea îndulcitorilor naturali, precum este stevia.