Imaginează-ți acest scenariu simplu. Începi ziua cu un mic dejun constituit din cereale fără grăsime, cu lapte slab în grăsimi, felii de banană, suc de portocale și cafea cu lapte și zahăr. Vei slăbi? Clar nu! De fapt, te vei îngrășa, ți se va face foame înainte de 10 dimineața și toată ziua te vei simți obosită cu poftă de dulce și produse cu un raport glicemic ridicat. Nu este cea mai bună rețetă pentru slăbit, nu?

Grăsimea – acest macronutrient esențial este înțeles greșit. De la dietele fără grăsime, la produsele slabe în grăsimi, majoritatea persoanelor evită grăsimea pentru a slăbi și arăta mai bine. Dar cercetările ne arată că avem nevoie de grăsime pentru a putea slăbi natural, pentru prevenirea bolilor și menținerea senzației de sațietate.

De fapt, grăsimea este delicioasă! Fără aceasta alimentele au un gust fad și nesatisfăcător. De aceea, toate acele produse slabe în grăsimi, au adăugat un surplus de zahăr și alte substanțe sintetice pentru a avea un gust bun. Din păcate, un exces de zahăr și făini rafinate va stimula secreția de insulină. Astfel, te vei simți mult mai obosită, cu diferite pofte alimentare, te vei îngrășa și în cazuri severe, s-a putea să dezvolți diabet de tip II.

Elimină acizi grași trans (grăsimile parțial hidrogenate)
Acizi grași trans sunt un tip specific de grăsime care se formează atunci când uleiurile vegetale lichide sunt solidificate, cum este margarina. Cartofii prăjiți, gogoșile, produsele de patiserie, buroșele, croissantele, fursecurile, biscuiții, chipsurile, toate acestea au un conținut ridicat de acizi grași trans.

Minimizează grăsimile saturate
Grăsimile saturate se găsesc în brânza grasă și carnea roșie. Consumul excesiv de grăsimi saturate poate crește nivelul colesterolului rău. Acest fapt poate duce la riscul bolilor de inimă. De asemenea, consumul de grăsimi saturate stimulează inflamația din corp.

Mănâncă grăsimi mononesaturate
Grăsimile mononesaturate se găsesc în uleiul de măsline, ulei de rapiță, alune de pădure, migdale, nuci braziliene, cashew, avocado, semințe de susan și semințe de dovleac. Printre beneficiile consumului de grăsimi saturate se numără reducerea nivelului de colesterol și a riscului de boli de inimă.

Completează dieta cu grăsimi esențiale
Se numesc esențiale pentru că sunt vitale pentru sănătate și nu pot fi produse de corp. Fiecare celulă din organism are nevoie de acizi grași esențiali pentru a reface și produce celule noi. Vorbim mai ales de acizi grași Omega-3, găsiți în pește de apă rece, uleiuri de pește, semințe de in și ulei de in, semințe și alimente fortifiate.

Pentru slăbit și o stare optimă de sănătate, grăsimea este o parte necesară a dietei zilnice. De la uleiurile de pește și somon sălbatic la avocado și migdale crude, consumul de grăsimi sănătoase poate îmbunătăți sănătatea inimii și funcționarea creierului, precum și reducerea inflamației din corp.