Corpul uman conține aproximativ 60% apă, care joacă un rol esențial în diferite aspecte ale vieții. Este bine de știut faptul că retenția de apă este un simptom comun al inflamației cronice din organism. Retenția de apă sau cu alte cuvinte, edemul poate fi cauzat de intoleranțe la mâncare, dietă precară, expunerea la toxine și boli precum cele ale rinichilor.

Femeile pot să aibă parte de retenția de apă în timpul ciclului menstrual și în timpul sarcinii.
Pentru majoritatea persoanelor, retenția de apă nu reprezintă o problemă serioasă de sănătate. Dar poate afecta negativ aspectele estetice și calitaea vieții.

De aceea, azi vă prezentăm principalele metode eficiente de reducere a excesului de apă din corp, care duce automat la reglarea greutății și la remodelarea siluetei.

Exercițiile fizice regulate
Exercițiul fizice este una dintre cele mai eficiente metode de reducere a retenției de apă, într-un timp scurt. Orice formă de transpirație duce automat la pierderea unei cantități considerabile de apă din organism.
În timpul exercițiilor, corpul mută o bună parte din apă către mușchi. Acest lucru ajută la reducerea cantității de apă din jurul celulelor.

Un somn bun
Cercetările asupra somnului evidențiază că este la fel de important precum dieta și exercițiile.
Somnul poate afecta nervii renali simpatici de la nivelul rinichilor, care reglează echilibrul de sodiu și apă.
Un studiu a arătat că atunci când dormim, corpul acționează ca un sistem de desfundare, eliminând toxinele de la nivelul creierului.
Un somn bun te poate ajuta să controlezi mai bine nivelurile de hidratare din organism și minimează retenția de apă.

Nivelul de stres
Un nivel ridicat de stres pe termen lung poate crește producția de cortizol, care influențează direct retenția de fluide. Acest fapt este valabil deoarece cortizolul are abilitatea de a crește un hormon care controlează echilibrul cantității de apă din corp.

Aportul de electroliți
Elcetroliții sunt minerale cu încărcătură electrică, precum magneziu și potasiu. Joacă un rol important în organism, inclusiv în reglarea echilibrului apei.
Atunci când nivelul de electroliți este prea mare sau prea mic, pot duce la o acumulare a apei în exces și la îngrășare.
Dacă faci exerciții fizice des sau locuiești într-un mediu cu umiditate ridicată, ai nevoie de un aport de electroliți pentru a înlocui pe cei pierduți o dată cu transpirația.

Consumul de sare
Sodiu, pe care îl obții zilnic din sare, este unul dintre cei mai comuni electroliți din corpul uman.
Joacă un rol major în nivelurile de hidratare ale organismului. Un consum excesiv de sare duce la o retenție rapidă de apă. De aceea este bine să controlezi cu atenție consumul de sare din timpul zilei, pentru a evita acumularea de fluide în exces în corp.