Știai că peste 70% dintre celulele sistemului imunitar trăiesc la nivelul stomacului? Alimentele sănătoase care susțin o digestie optimă sunt importante pentru starea generală de sănătate. De aceea, avem pentru tine principalele alimente care te ajută să ai un sistem digestiv care funcționează corect și fără probleme.

Mierea
În mod tradițional, mierea era utilizată ca remediu pentru durerile în gât, dar de curând s-a descoperit puterea acesteia de a distruge bacteriile nocive din stomac și susținerea bacteriilor sănătoase. Studiile au mai arătat că mierea este eficientă în repararea celulelor tractului gastrointestinal, luptând contra inflamațiilor datorită conținutului de fitochimicale.
Este indicat să mănânci mierea la temperatura camerei ca atare, deoarece prin încălzire se pot distruge toate proprietățile benefice ale acesteia.

Alimente fermentate
Fermentația este o conservare naturală a alimentelor, tehnică prin care se produce acidul lactic și culturi de probiotice. Alimentele fermentate precum kefirul, kombucha și kimchi susțin sănătatea comunității de bacterii de la nivelul stomacului.
Aceste alimente este bine să fie consumate crude, fără încălzire de niciun tip, pentru menținerea proprietăților nutritive.

Alimente care alină problemele de stomac
Ovăzul, menta și ghimbirul sunt ideale pentru tratarea diferitelor probleme legate de stomac. Menta calmează mușchi stomacului, diminuând din simptomele intestinului iritabil. Ghimbir este faimos pentru reducerea senzației de vomă, ajutând la eliberarea excesului de gaze. Cercetările au arătat că anumiți compuși activi ai ghimbirului îmbunătățesc eliminarea rezidurilor. Ovăzul, un tip de fibră solubilă este o soluție delicată pentru diminuarea crampelor și durerii.
Încearcă o cană de ceai concetrat de mentă sau ghimbir, cu un pic de lămâie.

Semințe de dovleac
Gustoase și crocante, semințele de dovleac sunt bogate în zinc, un nutrient important pentru producția de enzime digestive și funcționarea sistemului imunitar. Nu numai că zincul va menține sănătatea celulelor de la nivelul tractului gastrointestinal, dar are puterea de a stimula activitatea sistemului imunitar.
Este bine ca semințele să fie consumate crude, pentru un plus de beneficii. Sunt excelente pentru gustări rapide între mese sau adăugate la diferite tipuri de salate.