Care fructe sunt mai hranitoare si mai sanatoase: cele proaspete sau cele uscate? Iata ce nu e bine sa mancati des! Aceste fructe au un continut mai scazut de vitamina C!

Iata de ce este recomandat sa mancati mai multe fructe proaspete si mai putine fructe uscate!
Fructele, inclusiv stafidele, prunele uscate si smochinele, sunt produse extrem de populare bogate in antioxidanti. Din punct de vedere nutritional, fructele uscate sunt similare cu cele proaspete. Cu toate acestea, exista cateva diferente esentiale intre cele doua produse: sunt fructele uscate la fel de hranitoare precum fructele proaspete?

– Deoarece fructele uscate contine mai putina apa decat fructele proaspete, portiile servite ar trebui sa fie mai mici. Potrivit New York Times, jumatate de cana de fructe uscate este aproximativ egal acu o cana de fructe proaspete.

– Gradul de tratare la cald, la care sunt supuse fructele uscate pot distruge unele dintre substantele lor nutritive si din antioxidanti. Prin urmare, fructele uscate au un nivel usor mai scazut de vitamina C decat fructele proaspete.

– Unele companii care produc fructe uscate adauga indulcitori rafinati, cum ar fi siropul de porumb bogat in fructoza sau zaharoza. Acest lucru creste aportul de calorii si indicele glicemic al unor fructe uscate. De exemplu, 100 de grame de stafide contine 290 calorii, comparativ cu 69 de calorii la 100 de grame de struguri proaspeti.

– Conservantii chimici, dioxidul de sulf sunt frecvent utilizati drept conservanti in fructele uscate (in special in caise). Organizatia Mondiala a Sanatatii avertizeaza ca sulful poate provoca reactii alergice care pot pune in pericol viata, pot duce inclusiv la soc anafilactic. Anafilaxia este o reactie alergica grava care apare foarte rapid si este potential letala.