Cei care au incercat aceasta dieta au slabit până la 4-5 kilograme in doar cateva zile – aceasta dieta este recomandata de medicii nutritionisti atunci cand doriti sa pierdeti in greutate relativ repede. Veti consuma putine calorii, dar grație cartofilor și iaurtului nu veți simți senzația de foame.

Plan zilnic pentru dieta cu cartofi și iaurt

Prima zi:

  • Mic dejun: un cartof fiert fara sare, o ceasca de iaurt grecesc
  • Pranz: doi cartofi fierti, fara sare, o ceasca de iaurt grecesc
  • Cina: doua cani de iaurt grecesc

A doua zi:

  • Mic dejun: o ceasca de iaurt grecesc
  • Pranz: doi cartofi fierti, fara sare, 1 ceasca de iaurt
  • Cina: un cartof fiert fara sare, o ceasca de iaurt

A treia zi:

  • Mic dejun: un cartof fiert fara sare
  • Pranz: o cartof fiert fara sare, 1 ceasca de iaurt
  • Cina: o ceasca de iaurt
  • Ziua 4: reluați prima zi
  • Ziua 5: reluați a doua zi
  • Ziua 6: reluați a treia zi

De reținut

Dieta este foarte stricta si nu este recomandata pentru persoanele care se antrenează intens sau au anumite probleme de sanatate. Dieta dureaza doar 6 zile, nici mai mult, nici mai putin. Nu țineți această dietă mai mult de 6 zile.

Rezultatele sunt vizibile rapid datorita numarului scazut de calorii pe care le consumati pe parcursul celor șase zile de dietă.

În cazul în care senzația de foame se instalează și devine supărătoare, măriți ușor cantitatea de cartofi și iaurt. Se recomandă iaurtul grecesc, cu 10% grăsime.

Ce beneficii are cartoful?

Ţine în frâu durerile

Bea suc de cartofi cruzi (câte zece linguriţe amestecat cu apă sau cu supă), de preferinţă dimineaţa, pe stomacul gol. Leacul „taie” vigoarea multor boli: are efect antiseptic şi diuretic, combate durerile artritei, ţine în frâu efectul substanţelor toxice ingerate, fiind un remediu pentru îmbătrânirea prematură.

Stimulează memoria

Pentru a funcţiona bine, creierul are nevoie de „stimulente”: o cantitate apreciabilă de glucoză, de aportul de oxigen, de contribuţia complexului vitaminic B, de acizii graşi Omega 3 şi de aminoacizi. Cartofii împlinesc aceste condiţii, iar consumul cartofilor este un izvor de beneficii de acest fel: carbohidraţii din compoziţia legumei creşte nivelul glucozei din sânge, îndepărtează oboseala mentală şi redă organismului energia de care are nevoie. Prin aportul de fier, cartoful asigură oxigenarea ţesuturilor, iar zincul şi fosforul, substanţe prezente în compoziţiasa stimulează activitatea craniană.

Revigorează inima

Pentru o inimă sănătoasă şi puternică, dar şi pentru buna funcţionare a organelor interne, cercetătorii încurajează consumul cartofului în meniul obişnuit. Leguma este un izvor de vitamine (A, C, K şi complexul B), de săruri minerale diverse (calciu, magneziu, fosfor, fier, mangan, potasiu, cupru), de protide, lipide şi de acizi- malic şi citric, în special.

În bolile cardiovasculare se recomandă câte o cură cu suc de cartofi (de două ori pe an): se consumă câte un pahar de 200 ml, de două-trei ori pe zi. Cura durează 45 de zile şi se recomandă, mai ales, pentru prevenirea puseurilor de hipertensiune arteriala, a arteritei obliterante şi a cardiopatiei diabetice. În cazul tulburarilor de ritm cardiac, se recomandă şi consumul de trei-patru ori pe săptămână al cartofilor fierţi în coajă; aportul lor de potasiu şi de magneziu previne aritmia cardiacă şi tahicardia.

Cartofii alungă viermii intestinali

Dacă aveţi probleme cu paraziţii intestinali, cartofii fierţi sunt medicamentul ideal. La cină, savuraţi o salată de cartofi fierţi, asezonată cu puţin ulei de nucă, un remediu plăcut la gust şi eficient contra viermilor intestinali. Tratamentul poate fi urmat vreme de patru-cinci seri la rând.

Îmblânzeşte crizele de reumatism

Vitaminele şi sărurile minerale (calciul, magneziul şi potasiul), prezente în compoziţia cartofului sunt de mare ajutor reumaticilor. În acest caz, se consumă apa în care au fiert cartofii, care calmează durerile bolnavului. Seara, se bea câte o cană de apă rămasă după fierberea cartofilor, până la ameliorarea simptomelor.

Pansament gastric

Carbohidraţi din compoziţia cartofului, criticaţi şi interzişi în curele de slăbire, au şi multe calităţi. Aceste substanţe facilitează digestia, când se consumă porţii rezonabile de cartofi- fierţi sau copţi. În acest caz, pasta de cartofi este un pansament gastric avantajos, se digeră uşor şi, în plus, acest meniu este foarte săţios.

În afecţiunile digestive, amidonul din cartofi este un minunat antiinflamator; în boala ulceroasă, se recomandă câte trei felii de cartofi crud sau 100 ml de suc de cartofi, amestecat cu o linguriţă de miere. Leacul se administrează cu 30 de minute înaintea meselor principale.

Cartofii ne ajută să slăbim

Cartofii ne pot ajuta să slăbim, dar cu două condiţii: să fie consimaţi cu coajă şi fără adaosuri de grăsimi (ulei, unt, smântână, slănină etc.). O porţie de cartofi copţi, consumaţi cu tot cu coajă, împreună cu o salată de varză, asigură necesarul de fibre alimentare pentru toată ziua, înlătură senzaţia de foame şi stimulează eliminarea reziduurilor din organism. Cartofii nu îngraşă; dimpotrivă, consumul lor ajută în regimurile de reglare ponderală. Cartofii îngraşă însă, când se consumă în asociere cu uleiul în care sunt prăjiţi, cu carnea grasă cu care sunt preparaţi sau cu aditivii cu care se asezonează.

Dietă recomandată după această perioadă:

Pentru mic dejun, optați pentru un iaurt grecesc 10% și o banană. Puteți adăuga și o porție de fulgi de ovăz (în jur de 100g), fără dulceață sau miere de albine. La prânz și cină puteți consuma carne fără grăsime (piept de pui, cotlet sau mușchi de porc, mușchi de vită, piept de curcan, pește sau fructe de mare) și legume crude (salată).

Această dietă se poate ține între 2 și 4 săptămâni.

Rezultatele sunt spectaculoase și așteptăm să le împărtășiți cu noi!