in

Obișnuiești să bei cafeaua pe stomacul gol? Iată ce se întâmplă în organismul tău

Obișnuiți să beți cafeaua pe stomacul gol? Iată ce se întâmplă în organism. O simplă ceașcă de cafea pe stomacul gol este un adevărat șoc pentru organism. Dacă vreți să vă bucurați în continuare de savurarea băuturii favorite, este cazul să faceți câteva schimbări.

Cafeaua este o sursă importantă de antioxidanți foarte eficienți în prevenirea unor boli maligne cum ar fi cancerul de colon. Nimeni nu contestă asta.

Proprietățile antioxidante ale cafelei sunt rezultate ale acidului chlorogenic (CGA), ce se găsește de asemenea în fructe (și despre care se crede că aduce anumite beneficii asupra sănătății, cum ar fi prevenirea diabetului).

Totuși, întrebarea „Este cafeaua sănătoasă sau nu?” este discutabilă și destul de des pusă, mai ales de către adevărații iubitori ai cafelei. O altă întrebare ce stă pe buzele multor iubitori ai cafelei se referă la obiceiul de a consuma cafea pe stomacul gol dimineața: este sau nu sănătos?

Cum spuneam, cafeaua este o sursă nemaipomenită de antioxidanți, grație acidului chlorogenic din compoziție. CGA-ul încetinește timpul de absorbție al zaharurilor din alimente, menținând constantă glicemia, ceea ce împiedică apariția senzației de foame.

De asemenea, inhibă procesul de transformare a glucozei serice în țesut gras, reglează activitatea sistemului nervos, reducând reactivitatea la stres și accesele de foame paroxistică. Acidul chlorogenic împiedică inflamarea țesuturilor adipoase, inhibând astfel formarea celulitei.

În ciuda beneficiilor aduse de cafea, aceasta devine nocivă atunci când este consumată pe stomacul gol.

O singură ceașcă de cafea neagră stimulează secreția acidului clorhidric în tractul digestiv, senzație simțită mai ales de persoanele predispuse la gastrită.

Totuși, pot resimți acest efect și oamenii sănătoși, pentru că acidul clorhidric este utilizat în dizolvarea alimentelor consumate. Stimularea acidului clorhidric afectează digestia, mai ales după mesele mai grele, și împiedică digestia normală a proteinelor.

Proteinele insuficient digerate pot duce la multe probleme de sănătate, cum ar fi balonarea, iritarea și inflamarea intestinelor și chiar cancer.

Specialiștii recomandă consumul unei cești de cafea la o oră după ce v-ați trezit și după ce ați luat micul dejun. Dacă totuși nu puteți mânca dimineața, încercați să consumați o felie de pâine înainte de a savura prima ceașcă de cafea din ziua respectivă.

În plus, nu este recomandat să beți cafea imediat ce vă treziți pentru că este stimulată producția de cortizol, foarte greu de echilibrat ulterior. Cortizolul este un hormon de tip steroid, secretat de glandele suprarenale.

Adesea, mai este numit și „hormonul de stres”, deoarece nivelul său fluctuează în funcție de starea emoțională și de stresul fizic în care te afli. Cortizolul este mai mult decât un simplu indicator de stres, el fiind, de asemenea, necesar la funcționarea majorității părților și organelor corpului uman. Deficiența sau excesul de cortizol pot conduce la diverse probleme de sănătate.

În concluzie, o singură ceașcă de cafea consumată dimineața pe stomacul gol provoacă aciditate, balonare și chiar stări de vomă. Dacă nu vreți să mâncați nimic înainte, adăugați puțin lapte sau chiar unt în cafea, pentru a mai reduce din efectele negative.

loading...

Băutura care îți curăță ficatul și care te ajută să dai jos kilogramele în plus în numai 72 de ore

Pașii de urmat atunci când pregătești pilaf: iată cum gătești orezul perfect, bob cu bob