in

O leguma cât 1000 de medicamente – îți vindecă întregul organism

Este vorba despre o leguma deosebit de sanatoasa care se foloseste in medicina naturista ca mijloc de tratament pentru un spectru larg de boli si afectiuni. Culoarea rosie specifica se datoreaza antocianinelor, substante care poseda proprietati anticancerigene puternice.

Sfecla si sanatatea inimii

Sfecla mai contine si betaina, o substanta antiinflamatoare naturala care sprijina sanatatea sistemului cardiovascular.

Aceasta leguma mai contine si vitaminele B1, B2, B12 si C, precum si minerale esentiale precum magneziu, potasiu, fosfor, cupru, iod si fier, fiind astfel si un remediu bun impotriva anemiei.

Sfecla se foloseste deseori in curele de detoxifiere. Aceasta contine antioxidanti puternici, precum si celuloza si pectina, un tip de fibre alimentare care imbunatatesc functia digestiva.

Consumul regulat de sfecla previne si bolile hepatice, ajutand in special la prevenirea bolii de ficat gras. Sfecla sprijina si performanta sportiva, imbunatatind rezistenta la efort.

Sfecla stimuleaza circulatia sanguina, regleaza colesterolul si tensiunea arteriala si stimuleaza functia hepatica. Protejeaza vasele sanguine si incetineste procesul de imbatranire. Sfecla poate fi consumata fiarta, coapta sau in stare cruda.

Desigur, cel mai sanatos este sa mananci sfecla cruda si sa bei sucuri proaspete de sfecla. La prepararea sfeclei, nu arunca frunzele; adauga-le si pe ele la mancaruri, deoarece sunt foarte bogate in potasiu (644 mg. la ½ de cana).

Potrivit unor studii statistice, consumul de alimente bogate in potasiu si reducerea cantitatii zilnice de sodiu pot reduce riscul de boli cardiovasculare si de accidente vasculare cerebrale cu pana la 21%.

1. Sfecla rosie este o sursa excelenta de antioxidanti si de nitrati naturali. Acestia din urma stimuleaza eliberarea oxidului nitric, cu rol de imbunatatire a circulatiei sanguine.

2. Pe langa antioxidanti, sfecla rosie este extrem de bogata in vitamine importante pentru buna functionare a organismului. Printre ele, vitaminele A, C, E, B1, B2, B2, C, acid folic dar si fibre, magneziu, fier, cupru si fosfor. Si nu doar atat: sfecla rosie are cea mai mare cantitate de vitamina K continuta de o leguma!

3. Sfecla rosie scade tensiunea arteriala si te protejeaza de bolile cardiovasculare. Consumul ei ajuta la dilatarea arterelor si impiedica formarea cheagurilor si depunerea colesterolului pe vasele de sange. In plus, continutul crescut de potasiu ajuta la intarirea muschiului inimii.

4. Poate nu stiai, dar sucul proaspat de sfecla rosie are efect antiinflamator si este un remediu eficient pentru starile de epuizare fizica. Pentru efectul sau energizant, sucul de sfecla rosie este recomandat sa fie consumat dimineata.

5. Sfecla rosie contine de asemenea iod, fiind recomandata celor cu tulburari ale glandei tiroide.

6. Asa cum poate ai auzit, sfecla este una dintre cele mai laudate legume atunci cand vine vorba despre proprietatile sale anticancerigene. Ea combate aparitia celulelor canceroase si stimuleaza productia de celule rosii, fiind un stimulent excelent pentru sistemul imunitar si avand capacitatea de elimina toxinele din organism.

loading...

7 zile și 7 pahare – cea mai puternică metodă prin care scapi de burtă

Nu cheltuiți banii pe medicamente de reducere a colesterolului și a hipertensiunii arteriale – Încercați această rețetă timp de 7 zile