in

Dieta cu hrișcă, mei și orez te scapă de aproape 7 kilograme în 10-13 zile

Dieta pe baza de hrisca, mei si orez este cunoscuta si sub denumirea de dieta Oshawa, dupa numele lui dr. George Oshawa, cel care a pus bazele acestei diete.

Aceasta dieta promite sa te scape de pana la 7 kilograme in numai 10 zile si promoveaza consumul de cereale in proportie de 70-90%, restul de 10-30% din alimentatie fiind alcatuit din legume. De doua ori pe saptamana se pot consuma cantitati foarte mici de peste sau fructe de mare. Pentru accelerarea metabolismului, pestele si fructele de mare ar trebui consumate cu hrean, ghimbir sau wasabi.

Dieta Oshawa functioneaza pe principiul eliberarii organismului de toxine, dar si de energia negativa. Efectele acestei diete se vor observa imediat, digestia fiind imbunatatita, pielea curatata de imperfectiuni si mintea eliberata de ganduri nedorite.

Aceasta dieta este una slab calorica si partial vegetariana. Intrucat promoveaza consumul limitat de grasimi saturate, dieta cu hrisca, mei si orez reduce nivelul de colesterol din sange, dar si tensiunea arteriala. Pe de alta parte, fiind o dieta bogata in fibre, combate si constipatia.

Potrivit lui Geoge Oshawa, alimentele de impart in doua categorii: alimentele de tip yin si alimentele de tip yang. Medicul sustine ca dieta noastra trebuie sa se bazeze pe alimente de tip yang pentru ca noi sa avem o silueta perfecta si o sanatate de fier.

Lista alimentelor yang:

  • Cereale: orez, mei, hrisca
  • Legume: linte, varza, frunze de papadie, andive, ridichi, ceapa, patrunjel, boabe de soia, morcov, dovleac si brusture
  • Seminte: susan, floarea sorelui si seminte de dovleac
  • Fructe: capsune, mure, castane, mere si nuci
  • Lichide: apa

Pe de alta parte, alimentele de tip yin sunt interzise in dieta Oshawa – iata lista alimentelor yin:

  • Zahar
  • Indulcitori artificiali
  • Ceai negru, verde
  • Cafea
  • Alcool
  • Uleiuri rafinate
  • Produsele lactate
  • Condimentele
  • Orez alb si faina
  • Suc de fructe

Aceasta dieta poate fi tinuta si de mai multe ori pe an, insa cu precautie intrucat este o dieta slab proteica, saraca in vitamina B12, in fier, magneziu si calciu. Daca este tinuta pentru perioade indelungate, dieta pe baza de hrisca, mei si orez poate cauza anemie sau malnutritie. Pentru a preveni orice risc, ar fi bine sa te consulti cu medicul tau inainte de a urma orice dieta.

Singurul condiment permis in dieta cu hrisca, mei si orez este sarea, de preferat de mare sau Himalaya.

Alte reguli ale dietei pe baza de hrisca, mei si orez:

  • Mananca in liniste, bucurandu-te de alimentele pe care le consumi
  • Mananca preparate specifice zonei in care locuiesti
  • Acorda atentie calitatii, dar si cantitatii alimentelor consumate
  • Mesteca cu mare atentie mancarea si nu te grabi niciodata la masa
  • Redu volumul de hrana pe care il consumi

In ceea ce priveste modul de gatire a alimentelor pe care le poti consuma in dieta Oshawa, sunt permise urmatoarele metode de preparare:

  • Fierbere: supe, sosuri
  • Blansare
  • Gatire la abur
  • Sotare
  • Murare

Ocazional, poti consuma alimentele si crude ori sub forma de suc, sau gatite prin coacere sau prajire, insa mare atentie la asocierile de alimente si la marimea portiilor consumate.

loading...

Monica Tatoiu a slăbit cu dieta balerinei – cum se ține dacă vrei să dai jos 1 kilogram pe zi

Dieta cu hrișcă – îți detoxifică organismul și te ajută să slăbești rapid chiar și 6 kg