in

Cele mai răspândite 9 mituri nutriționale – Consumul de cafea este dăunător, mâncarea picantă dăunează stomacului și altele

Cele mai multe opinii nutriționale pe care le auzim sunt nimic altceva decât simple mituri… De exemplu, mulți spun că pâinea neagră este mai sănătoasă decât cea albă, referindu-se la faptul că din cauza culorii întunecate conține mai multe fibre. Dar din punct de vedere al nr. de calorii, sunt la fel. Cea mai sănătoasă pâine este cea făcută din grâu integral sau din tărâțe.

După cum vedeți, nu toate sfaturile corespund realității. V-am pregătit o listă cu 9 mituri despre nutriție.

Mit sau Adevăr?

Nr. 1 – Toate dietele sunt dăunătoare pentru sănătate

Mit: Absolut toate dietele dăunează sănătății și nu duc la scăderea masei corporale.

Adevăr: Medicii susțin deseori că dietele sunt bazate pe un consum mărit de fibre vegetale și proteine slabe, care nu dăunează sănătății, sunt sănătoase și ne ajută să pierdem în greutate. Sunt recomandate dietele bogate în legume crude și salate.

Nr. 2 – Cea mai bună sursă de calciu este laptele

Mit: Laptele este un produs bogat în calciu, care ne ajută să avem dinți și oase puternice.

Adevăr: Studiind modul de viață de-a lungul anilor, medicii au ajuns la concluzia că dacă beți lapte în fiecare zi, nu reduceți riscul fracturilor și nu împiedicați apariția osteoporozei. Pentru sănătatea oaselor, mai eficiente sunt vitaminele și mineralele decât laptele în sine.

Nr. 3 – Consumul excesiv de cafea este dăunător

Mit: Consumul excesiv de cafea dăunează grav sănătății, poate duce la deshidratare și poate provoca tahicardie sau alte boli și afecțiune cardiovasculare.

Adevăr: Dacă beți 3 cești de cafea pe zi reduceți riscul de a dezvolta demență, dar dacă beți 5 cești, atunci vă protejați împotriva bolii Alzheimer. Faptul că cafeaua ne deshidratează organismul este un mit, fiindcă chiar și la utilizarea a 4 cești de cafea echilibrul apei în organism nu se schimbă. În plus, cafeaua ajută creierul să lucreze mai bine și ne ajută să fim mai sănătoși.

Nr. 4 – Mâncarea picantă dăunează stomacului

Mit: Mâncarea picantă dăunează stomacului, provoacă arsuri gastrice și balonări. Prin urmare, este mai bine să evitați astfel de alimente.

Adevăr: S-a dovedit științific că ardeiul iute reduce riscul de deces prematur cu 13%. Condimentele normalizează circulația sângelui, crește catabolismul lipidic în organe și protejează organismul de obezitate. Alimentele picante contribuie la sinteza hormonului fericirii și a endorfinei… Desigur, nu trebuie să luați aceste informații ca pe o scuză pentru a mânca un kilogram de piper / ardei iute pe zi… Totul este bun, dar cu măsură…

Nr. 5 – Popcornul este fast food și este dăunător

Mit: Popcornul are la fel de multe calorii ca oricare alt produs fast food

Adevăr: Popcornul în forma sa pură este bogat în fibre, carbohidrați și proteine, vitaminele B1 și B2. Aceste substanțe protejează organismul nostru de ateroscleroză, diabet zaharat și împiedică depunerea plăcilor de colesterol. Unii medici susțin că, dacă este preparat corect, acest produs este mai bogat în antioxidanți decât unele fructe sau legume.

Nr. 6 – Este necesar să mănânci des, în cantități mici

Mit: Mâncarea fracționată accelerează procesul metabolic, reduce pofta de mâncare și masa corporală. Din aceste considerențe nu se instalează senzația de foame.

Adevăr: Medicii britanici au făcut un experiment, analizând ce se petrece în corpul nostru dacă mâncăm de 3 sau 6 ori pe zi. Utilizând diferite regimuri alimentare, nu s-a găsit nici o diferență în oxidarea grăsimilor, respectiv în pierderea kilogramelor în plus. Un fapt interesant este că având 6 mese pe zi, apetitul este mai mare, comparativ cu 3 mese…

Nr. 7 – Uleiul de cocos este mai sănătos decât alte uleiuri

Mit: Uleiul de cocos conține o cantitate mare de nutrienți și poate înlocui o gamă largă de produse.

Adevăr: Uleiul de cocos ar trebui folosit fără fanatism. Conține 90% grăsimi saturate, iar consumul excesiv nu duce la nimic bun. Pentru comparație, carnea de vită / de porc conține 30-40% grăsimi saturate, iar unt 60-65%.

Nr. 8 – Orezul brun este un depozit de vitamine

Mit: Orezul brun conține o cantitate mai mare de vitamine și minerale și are efecte extraordinare pentru organism.

Adevăr: Orezul brun nu este complet prelucrat. În afară de minerale, poate conține și arseniu anorganic, mai mult cu 80% decât în cazul orezului alb.

Nr. 9 – Ceaiul verde poate fi consumat în cantități nelimitate

Mit: Ceaiul verde este un antioxidant puternic și reduce riscul de a dezvolta diferite tipuri de cancer. Prin urmare, se poate bea în cantități nelimitate.

Adevăr: Ceaiul verde conține catechine, iar concentrația lor ridicată este toxică pentru ficat. Se recomandă să nu beți mai mult de 3 căni de 250 ml de ceai verde pe zi. Ceaiul verde nu este un remediu pentru toate bolile și nu ar trebui să-l beți în loc de apă.

Acestea sunt cele mai răspândite mituri nutriționale – există o discrepanță între efectul promis și rezultatul final.

loading...

Friptură de porc cu miere și muștar dijon – o bunătate mai simplă nu există

Câtă apă este bine să bei pe zi și care sunt consecințele deshidratării?