in

Alimente anti-microbi care ne ajută în sezonul rece – Formează anticorpi și celule albe

Pentru a ne imuniza împotriva microbilor, este important să ne activăm organismul. Pentru aceasta, trebuie să ne îndreptăm atenţia către alimentele care formează celule albe – considerate drept armata noastră de apărare – şi anticorpii.

Iată ce nu ar trebui să ne lipsească din coşul de cumpărături:

Broccoli – se fierbe scurt, în 2 – 3 clocote, sau se mănâncă crud, ras, amestecat în salate, în alternanţă cu alte crucifere (varză verde, varză de Bruxelles, etc), cel puţin o dată pe săptămână.

Varza murată – se consumă crudă, sub formă de salată, cu ulei, piper şi boia, sau combinată cu mere, sâmburi de nucă, merişoare, o dată sau de mai multe ori pe săptămână.

Turmericul – pentru a fi asimilat, trebuie asociat cu un aliment gras şi cu piper negru măcinat, doza optimă fiind de un vârf de cuţit pe zi, presărat în sosuri şi peste mâncăruri gătite.

Usturoiul – se consumă crud sau când mâncarea este aproape fiartă, 2 – 3 căţei pe zi.

Mierea – cea mai bună este mierea de levănţică şi mierea de cimbru; se recomandă, zilnic, 1 linguriţă de miere în ceaiul de seară, în brânza de vaci, în creme sau în orezul cu lapte când este aproape fiert.

Lămâia – se stoarce lămâia într-un pahar cu apă sau se stropeşte mâncarea cu suc de lămâie; se recomandă 1 lămâie pe zi, sub formă de limonadă sau amestecă cu miere, un firicel de lămâie peste peştele fiert, în sos vinegretă, muesli, salată de fructe sau băutură răcoritoare.

Kiwi – se consumă crud, 1 – 2 kiwi pe zi, de mai multe ori pe săptămână, în alternanţă cu alte fructe bogate în vitamine (portocale, grapefruit, mango, etc.).

Peştele gras – macrou, sardine sau hering (peşti mărunţi, mai puţin poluaţi decât peştii mari), proaspeţi sau în conserve, de 1-2 ori pe săptămână.

Iaurtul natural – se consumă până la 2 iaurturi pe zi, care pot fi asociate cu alimente bogate în probiotice (banane, orz, ovăz), fibre speciale.

Merişoarele (Cranberries) – le găsim mai ales uscate; se aleg cele fără zahăr, care se înmoaie în apă (se lasă la frigider într-un bol cu apă şi se adaugă zilnic, dimineaţa, sau peste zi în iaurt); se consumă 1 iaurt natural cu 2 – 3 linguriţe de merişoare, în fiecare dimineaţă.

Sursă: TopRemediiNaturiste.ro

loading...

Remedii ieftine cu cartofi care grăbesc vindecarea bolilor respiratorii

Remedii care stimulează circulația sângelui – Reduc senzația de frig, de amorțeală și chiar de durere