In prezent, cu totii ducem o existenta marcata de stres, incercand sa facem fata presiunilor constante de la locul de munca, cautand succesul in plan social, personal, achitandu-ne de obligatiile noastre financiare si asa mai departe.

Nu e deloc simplu sa mentii un bun echilibru in relatia cu partenerul de cuplu, cu prietenii, cu familia, colegii de munca si responsabilitatile de zi cu zi. Aceasta stare continua de tensiune nervoasa poate afecta abilitatile si stilul de viata al oricaruia dintre noi si, in egala masura, ne poate afecta starea de bine, intelectul, relatiile sociale, performanta profesionala si altele similare.

In astfel de situatii, organismul nostru sau mai exact hipotalamusul, parte a creierului localizata intre talamus si glanda hipofiza, trimite semnale de avertizare catre glandele suprarenale prin intermediul sistemului hormonal si a celui nervos cu scopul de a forta producerea suplimentara de adrenalina si cortizol.

Cortizolul este principalul hormon al glandei endocrine eliberat ca raspuns la stres, care are rolul de a ajuta organismul sa faca fata stresului ridicat cu costul stoparii cresterii, afectarii functiilor de reproducere si a sistemului digestiv, aceste procese nefiind necesare in cazul unor situatii extreme, care declanseaza automat instinctul de autoaparare.

Odata depasite cu bine situatiile-limita, organismul se intoarce la activitatile sale obisnuite, incetand si procesele specifice pentru situatiile care implica un nivel crescut de stres. Daca insa organismul este supus constant stresului ridicat, instinctul de autoaparare va continua sa genereze in organism substante si hormoni necesari pentru mentinerea noastra pe linia de plutire.

In consecinta, expunerea constanta a organismului la cortizol si alti hormoni eliberati ca raspuns la stres afecteaza serios functiile vitale ale organismului si pot aparea multe probleme de sanatate de tipul migrenelor, privarea de somn, cresterea in greutate, anxietate, probleme digestive, depresie, boli de inima sau afectiuni ale sistemului nervos.

Pentru a se preveni astfel de probleme, este important sa fie identificate modalitati utile de managerizare a stresului si eliminare a tuturor energiilor negative care pot afecta un stil sanatos de viata Yoga este o astfel de alternativa, oferind cai uimitoare de relaxare a mintii si a trupului si atingere a unui bun echilibru interior. Urmatoarele pozitii yoga sunt usor de adoptat si ajuta la detoxifierea organismului si controlul optim asupra hormonilor eliberati ca raspuns la stres:

Pozitia fatului

Pozitia fatului

Relaxeaza trupul, reduce stresul si are efecte benefice pentru sistemul nervos si cel limfatic.

Folosind o saltea de yoga, asezati-va in genunchi, cu posteriorul lasat in stare relaxata pe calcaie. Inclinati-va catre inainte, astfel incat fruntea sa atinga salteaua, iar pieptul sa se odihneasca pe coapse.

Curbati umerii, mentinand bratele cu palmele orientate in sus aproape de talpi. Mentineti aceasta pozitie pe durata a 5 cicluri respiratorii.

Pozitia podului

Podul este o pozitie care calmeaza corpul gratie extensiei optime a picioarelor si a spatelui, astfel putand fi eliminate rapid starile de oboseala, anxietatea, insomniile, durerile de cap sau cele de spate.

Din pozitia culcat pe spate, pe saltea, indoiti genunchii tinand talpile ferm pe podea/ saltea la nivelul soldurilor. Pozitionati bratele pe lungimea corpului, cu palmele orientate in jos.
Impingenti talpile in saltea, inspirati, si ridicati bazinul indepartand fara graba linia spatelui de saltea. Impingeti simultan umerii si palmele asezate ferm pe saltea si ridicati pieptul vertical, folosindu-va si de picioare pentru a intinde mai mult si a forma pozitia binecunoscut a podului.

Mentineti pozitia pe durata a 4-8 cicluri respiratorii, expirati si relaxati-va coborand lin spatele pe saltea.

Pozitia Uttanasana

Pozitia Uttanasana

Aceasta pozitie solicita soldurile, coapsele si musculatura posterioara a coapsei (muschii ischiogambieri), permitand relaxarea deplina si calmand oboseala, stresul si depresiile usoare.

Din pozitia stand in picioare, inspirati si inclinati trunchiul din bazin catre podea, indoind usor genunchii pana ce palmele voastre se aseaza ferm pe saltea, iar capul este presat inspre genunchi. Solicitati astfel si coloana vertebrala.

Mentinand pozitia de mai sus, indreptati genunchii si intindeti bine picioarele, cuprinzand gleznele cu palmele. Mentineti pozitia timp de 4-8 cicluri respiratorii apoi indoiti usor genunchii, inspirati si reveniti la pozitia stand in picioare.

Pozitia Viparita Karani

Este o pozitie care elimina stresul si stimuleaza sistemul limfatic si cel circulator.
Asezati-va pe spate pe saltea cu posteriorul lipit de perete si picioarele intinse in sus, de-a lungul peretului. Impingeti posteriorul si picioarele cat mai ferm pe perete. Mentineti aceasta pozitie timp de 5 minute.

Pozitia pisicii

Pozitia pisicii

The Pozitia pisicii relaxeaza corpul foarte bine, elimina stresul, ofera un bun masaj coloanei vertebrale si incalzeste zona lombara eficient. Asezati-va in genunchi cu palmele plasate ferm pe saltea. Expirati si curbati abdomenul in sus, solicitand coloana atat cat este posibil. Impingeti spatele catre tavan, coborand capul catre saltea.

Pozitia vulturului

Pozitia vulturului reduce stresul si imbunateste puterea de concentrare si echilibrul interior, afectiv. Suplimentar, detensioneaza bine spatele, picioarele si umerii. Se pleaca din pozitia stand in picioare, se indoaie genunchii si se lasa greutatea trupului pe piciorul drept. Apoi, se incolaceste coapsa stanga peste cea dreapta si se prinde gamba dreapta cu laba piciorului stang incrucis.Faceti un usor balans timp de o secunda, apoi plasati bratele in fata voastra, aducand bratul stang sub bratul drept.

Indoiti coatele; invaluiti bratele imbratisand strans corpul cu palmele. Apoi sprijiniti spatele de perete si incordati abdomenul cu miscari inspre inapoi si in sus. Mentineti astfel timp de un minut apoi relaxati-va.

Pozitia Janu Sirsasana

Pozitia Janu Sirsasana

Acest exercitiu inlatura oboseala, trateaza insomnia si depresia, relaxeaza mintea si amelioreaza durerile de cap. Din pozitia sezand, cu picioarele departate, indoiti piciorul stang pana ce atigeti cu talpa interiorul coapsei superioare drepte.

Inspirati, si inclinati trunchiul cu bratele intinse inspre inainte catre varfurile degetelor piciorului drept. Expirati, extindeti mult si mentineti timp de 5 cicluri respiratorii. Repetati pozitia cu celalalt picior.

Pozitia Trikonasana

Un exercitiu care solicita intregul corp si care ajuta la imbunatatirea digestiei, reduce anxietatea si stresul. Din pozitia stand in picioare, inspirati si indepartati picioarele larg pe lateral. Intindeti bratele lateral cu palmele orientate in sus.

Apoi, intoarceti talpa dreapta la 90 de grade si talpa stanga inspre interior orientata catre dreapta.

Incordati musculatura coapselor si orientati coapsa dreapta catre exterior Apoi, inclinati corpul din bazin catre piciorul drept. Rasuciti-va inspre stanga si impingeti soldul stang usor catre inainte.

Mana dreapta trebuie sa fie intinsa catre glezne, iar mana stanga extinsa catre tavan. Pastrati capul drept sau orientat putin catre stanga si mentineti pozitia astfel timp de jumatate de minut.

loading...


x
Da-mi un "Like"