Iată ce ar trebui să mâncăm la micul dejun pentru a slăbi repede, ușor și sănătos! În plus, ai parte de energie pentru întreaga zi!

Ar fi bine ca toți să știm că micul dejun, pe care mulți dintre noi îl sărim sau îl servim în grabă, reprezintă cea mai importantă masă a zilei, deoarece conferă organismului nutrimentele și energia necesară pentru a funcționa optim, chiar atunci când acesta are cea mai mare nevoie de ele – dimineața. Un mic dejun sănătos este esențial pentru buna funcționare a organismului, acesta fiind direct corelat cu randamentul pe care-l vom da întreaga zi.

Uite câteva metoda prin care poți să-ți creezi un mic dejun sănătos:

Căutați să includeți proteine

Cel mai apreciat nutrient este proteina. Când stomacul este gol, acesta secretă grelină (hormon ce provoacă senzaţia de foame). Când stomacul este umplut, secreția de grelină se opreşte, iar creierul începe să transmită stomacului să înceapă producția de acid gastric. Un studiu a demonstrat că un mic dejun bogat în proteine este bun mai benefic decât cele bogate în grăsimi sau carbohidrați (zaharuri), deoarece proteinele rămân în stomac mai mult timp, împiedicând astfel secreția de grelină și apariția senzației de foame, dar sunt și o sursă îndelungată de energie pentru organism. Încercați să includeți în micul dejun alimente bogate în proteine, precum oul, untul de arahide, alunele sau iaurtul.

Puține grăsimi nu strică

Adăugând câteva grăsimi la masă de dimineaţă vei provoca apariția senzaţiei de saţietate şi vei obține o cantitate semnificativă de energie, ce te va face să-ți începi ziua cu o mare ușurință. Este bine să adăugați grăsimi sănătoase (de preferat și de origine vegetală), cum ar fi cele regăsite în uleiul de cocos sau avocado. Puteţi folosi şi seminţele de in sau untul de migdale. Nu adăugaţi de la început o cantitate mare, începeți cu 1-2 linguriţe de grăsimi la micul dejun şi să creşteţi cantitatea pe parcurs.

Ovăz tăiat fin în locul fulgilor de ovăz

Ovăzul tăiat fin diferă de fulgii de ovăz printr-un aspect banal, dar foarte important: nu este transformat în fulgi. Motivul pentru care aţi trebui să înlocuiţi fulgii de ovăz (care se digeră rapid și furnizează o cantitate mare de energie rapid) cu ovăzul tăiat fin este dat de senzaţia de saţietate ce îşi va face apariţia care se va menține un timp mai îndelungat, datorită unei mai lente digerări. Simțindu-vă plin, veți consuma mai puține alimente pe parcursul zilei, ceea ce va contribui la scăderea greutății dvs..

Nu uitați de legume!

Nu ezitați să adăugaţi legume la micul dejun. S-ar putea să vă sune ciudat, deoarece legumele nu sunt asociate cu această masă, dar acestea au o mulţime de fibre alimentare care favorizează motilitatea intestinală. Sunt multe moduri de a introduce legumele în micul dejun. Spre exemplu, puteți amesteca spanac cu ceapă şi piper cu oul dumneavoastră, obținând astfel un mic dejun super sănătos ce include o mulțime de nutrienți necesari organismului.

Optați pentru sațietate, nu pentru dulce

Micul dejun ce include alimente dulci, cum ar fi prăjiturile sau cerealele, crește foarte rapid nivelul zaharului din organism, supunându-l unui stres constant și furnizându-vă energie doar pe moment. Și senzația de sațietate oferită de un astfel de mic dejun este de scurtă durată, nu vi s-a întâmplat că după ce ați consumat un mic dejun bogat în zaharuri să simțiți în scurt timp senzația de foame?

Folosiți-vă de aceste sfaturi la preparea micului dejun și starea dumneavoastră generală se îmbunătăți considerabil, mai ales că puteți obține energie pentru întreaga zi. Datorită senzației de sațietate ce o induce un mic dejun bine făcut, veți fi ferit de pofta de mâncare. Astfel veți reuși să reduceți și să luptați cu kilogramele în plus!