Află de ce ar trebui să consumăm mai mult hrean pentru o sănătate de fier! Tratează eficient zeci de afecțiuni cu acțiune imediată asupra simptomelor astmului și sinuzitei!

Hreanul este foarte des utilizat în bucătărie, mai ales la condimentarea mâncărurilor și prepararea murăturilor. Însă nu foarte multă lume cunoaște adevăratele beneficii ale acestei rădăcini minune.
Are în general, un efect de purificare al organismului, cu rol antibacterian și antimicrobian.
Hreanul contribuie la susținerea sănătății sistemului digestiv, fiind benefic pentru gingii, decongestionare nazală și eliberarea căilor pulmonare.

Poate fi consumat:
Amestecat cu salată verde cu iaurt și smântănă
Amestecat cu pătrunjel, țelină și smântână
Adăugat la salata de cartofi

Remediu împotriva sinuzitei
Se pune hrean ras pe o suprafață încinsă și se inhalează aburii timp de 10 minute. Se repetă procedeul în fiecare seară, înainte de culcare.

Remediu împotriva astmului
Se amestecă 4 linguri de hrean ras cu o cană de oțet
Se pune la fiert
Se scoate hreanul și lichidul rămas se amestecă apoi cu mierea
Se fierbe din nou la foc mic
Se lasă să se răcească
Se consumă dimineața și seara.

Hreanul – conținut nutrițional:
Vitaminele A, B1, B2, C
Săruri minerale, calciu, magneziu, glutamină
Potasiu, fier, fosfor.

Beneficii ale hreanului pentru sănătate:
Tratarea infecțiilor urinare și ale rinichilor – distruge bacteriile din tractul urinar și vezică
Diminuează retenția de apă – consumat mai ales după mese.
Diminuează tusea diversă – sirop de hrean
Diminuează simptomele de bronșită – se consumă intern și se aplică pe zona toracelui.
Controlarea simptomelor reumatismului – efect antiinflamator de reducere a durerilor articulațiilor.
Stimulează pofta de mâncare – remediu excelent în timpul iernii.

Hreanul este bogat în nutrienți benefici și fitochimicale, care îi conferă acel miros specific. Aceste substanțe chimice sunt diferite forme ale izotiocianatului și sinigrinei. Acești compuși au puternic proprietăți antioxidante care asigură stimularea sistemului imunitar și a producției de globule albe. Conținutul de vitamina C din hrean este impresionant, acționând ca un scut de protecție împotriva infecțiilor și acțiunii radicalilor liberi.

În ceea ce privește prevenirea cancerului, sinigrina este de asemenea un glucosinalat, un tip specific de antioxidant, benefic în stoparea dezvoltării tumorilor canceroase. Inhibă mutația celulelor sănătaose în celule canceroase, care are loc din cauza radicalilor liberi, produse ale metabolismului celular. Prin adăugarea unui strop de sos de hrean la diferite preparate crești abilitatea organismului de a lupta contra numeroaselor infecții și boli, reducând riscul de dezvoltare al cancerului.