3 nutrienți esențiali pentru un păr strălucitor și sănătos! Alimentația corectă este secretul pentru un fir de păr puternic și regenerat!

Căderea frecventă a părului, uscăciunea, lipsa de volum și creșterea lentă a părului, deseori, semnifică o lipsă din organism a nutrienților esențiali.

Dacă părul tău are nevoie de o regenerare de urgență, atunci este bine să-ți verifici dieta zilnică și să te asiguri că ai parte de aportul necesar al acestor nutrienți.

Biotina
Biotina sau vitamina B7 este un nutrient extrem de important care susține creșterea celulelor și metabolismul grăsimii.
O deficiență extremă de biotină poate duce la căderea severă a părului. Cercetările arată că deficiența de biotină este legată de un sistem imunitar slăbit, care permite dezvoltarea bacteriilor periculoase.
Cele mai bune surse de biotină includ:
Ficatul de la animale crescute cu iarbă
Gălbenuș de ou gătit ușor sau crud ( specificație: albușul crud de ou dezactivează biotina)
Somon
Avocado
Sfeclă
Alimentele fermentate sunt și ele o sursă bună de biotină – bacteriile benefice din alimentele fermentate produc biotină, folosită de celulele intestinale.

Acizi grași Omega-3
Acizii grași Omega-3 susțin sănătatea scalpului. Potrivit lui Andrea Giancoli, un dietician din Los Angeles, acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru susținerea sănătății scalpului. O deficiență rezultă în scalp uscat și păr deteriorat, lipsit de vitalitate și strălucire.
De asemenea, acizii grași Omega-3 sunt de ajutor în reducerea inflamației și a nivelurilor de anxietate. Deoarece acizii grași Omega-3 pot regla nivelul stresului din corp, pot susține foarte bine sănătatea tiroidei. Un semn al problemelor cu tiroida este subțierea firului de păr.
Cele mai bune surse de acizi grași Omega-3 includ:
Pește, precum macrou, somon sau sardine
Caviar
Stridii
Spirulina fermentată

Vitamina D
Vitamina D este mai mult un hormon decât o vitamină. În corp, vitamina D joacă un rol principal în sănătatea sistemului imunitar și a echilibrului hormonal. De asemenea, vitamina F stimulează creșterea părului. Acest lucru se întâmplă deoarece stimulează dezvoltarea keratinocitelor, celule care formează pielea și foliculii unui păr sănătos.
Surse de vitamina D:
Somon
Sardine
Ficat
Gălbenuș de ou

Zahărul, glutenul și alimentația precară nu fac decât să slăbească sistemul digestiv și să distrugă flora intestinală – prevenind astfel absorbția nutrienților esențiali.